11 tipů, jak na atraktivní předmět e-mailu

Hlavním cílem, který si klademe při plánování a rozesílání kampaní, je otevření a přečtení e-mailu příjemcem. Můžete mít sebelepší nabídku, ceny, grafiku i texty. Když ale nevzbudíte při prvním pohledu chtíč, vše zůstane navždy uschováno. Zásadní dvojicí při zákazníkově rozhodování jsou jméno odesílatele a předmět. Jak se naučit tvořit předměty, které příjemce nalákají? Sepsali jsme pro vás 11 tipů.

 

 

1. Volte kratší předměty

Plýtvat slovy se nevyplácí. Předmět by měl mít nanejvýš 50 znaků, mobilní zařízení můžou zobrazit jen 25 znaků. Pokud váš předmět bude obsahovat více než 6 slov, je možné, že se zásadní informace příjemci vůbec nezobrazí. Sdělení musí být jasné, stručné a srozumitelné.

 

2. Pokládejte otázky

Volte jako předmět e-mailu otázku. Vzbudíte příjemcův zájem dozvědět se odpověď. Aby měla otázka efekt, volte otevřenou formu. Pozor! Nezapomínejte po otevření e-mailu dát příjemci odpověď, jinak se může cítit oklamán.


Evo, co koupíte blízkým k Vánocům?

Už máte vybranou dovolenou, Lenko?

 

3. Buďte osobní

Oslovení jménem nebo příjmením vzbudí v příjemci pocit jedinečnosti. Umocníte dojem, že mluvíte přímo k němu. Více konzervativním příjemcům může tento druh oslovení přijít neuctivý, pokud ale koresponduje s vaší komunikační strategií, zaručeně s ním zvýšíte open rate.

 

Jakube, neschází vám něco?

Vše nejlepší k narozeninám, Ivane.

Oslavte vánoční svátky jaksepatří, Leoši.

 

4. Vzbuďte pocit naléhavosti

Časově omezené nabídky, limitovaný počet kusů nebo končící slevová akce. Prodejte lákavé návrhy a sdělte příjemcům, že si musí pospíšit, jinak jim něco uteče. S naléhavými předměty zvýšíte šanci spontánního nákupu.

Veroniko, máte poslední šanci využít 20% slevu na vše!

Martino, už máte svůj poukaz na 600 Kč na první nákup?

Jen do dnešní půlnoci! 15% sleva + Doprava zdarma

 

5. Zapojte čísla

Číslice přitahují pozornost očí. V předmětech je jejich využití opravdu efektivní, zvýšíte díky nim příjemcův zájem.

 

11 tipů, jak se motivovat k výkonu

3 kroky k úspěchu v e-mail marketingu

O 70 % nižší výdaje na domácnost. Jak?

 

6.Vyprávějte příběhy

Odjakživa čteme, posloucháme i sami prožíváme příběhy. Vytvořte sérii na pokračování nebo propojte vaši kampaň s příhodou, která bude příjemce bavit. Když započnete příběh už v předmětu, určitě vás čeká šťastný konec.

 

Každý den byl rutinou, teď je dobrodružstvím.

Skoro jsem z toho vybruslil, ale….

Zhubl jsem jednou pro vždy.

 

7. Sestavte nabídku šitou na míru

Unikátní nabídky dokážou nalákat. Ukažte příjemcům, že víte, co potřebují, nebo jim dopřejte pocit výjimečnosti.

 

Lucie, víme, co vám chybí v šatníku.

Amálie, posíláme dárek přímo pro vás.

Lenko, přesně tohle hledáte.

 

8. Předložte důkazy

Zmiňte, kolik lidí už vaši nabídku využilo, zhlédlo video nebo se zapojilo do soutěže. Vyvoláte tak u příjemce pocit, že by měl ostatní následovat. Lidé rádi napodobují ostatní, zkuste toho využít.

Už 300 lidí se zaregistrovalo, co vy?

Stovky lidí už se přidalo, kde jste vy?

Už pět let pomáháme. Pomůžete vy nám?

 

9. Zapojte lichotky

Každý je rád pochválen. Nebojte se příjemcům lichotit, potěší je to a s větší pravděpodobní zprávu otevřou.

 

Moc nás těší, Aleno.

Gratulujeme, Dominiko, už 2 týdny jíte zdravě.

Andreo, tohle se vám vážně povedlo.

 

10. Pokládejte otázky s „JAK“

How to neboli česky Jak na to je druh předmětů s otázkou, přesto je vypíchneme i zvlášť. Spadají sem všechny návody a rady, jak dosáhnout určitých cílů.

 

Jak zhubnout do plavek?

Jak se stali nejúspěšnějšími podnikateli v zemi?

Jak se stát neodolatelným?

 

11. Bulvár láká

Že vám v mysli často utkví bulvární titulek a někdy dokonce takový článek otevřete? Bulvár prostřednictvím šokujících tvrzení láká. V praxi jsou tvrzení mnohdy lživá, tomu se při vymýšlení předmětů vyhněte. S bulvárními předměty nakládejte opatrně, abyste nikoho neurazili.

 

Proč se naštval váš manžel?

Zase? Jaromíre, vy si nedáte pokoj.

Zjistili jsme, co si o vás ostatní myslí.

 

 

Nezapomínejte na důležitost prvního dojmu a naučte se vytvářet atraktivní předměty. Buďte vtipní a originální a zjistěte, co na vaše příjemce platí. Pokud váháte, vyzkoušejte A/B testování, které vám pomůže odhalit účinnější strategii.

 

Předmět vs. jméno odesílatele

Kdo má největší vliv při rozhodování, jestli příjemce e-mail otevře? Nejdůležitější součástí e-mailu je jméno odesílatele. Pokud ho uživatel zná a považuje ho za důvěryhodné, velmi se zvýší šance, že ho bude zajímat i jeho e-mail. Z průzkumu vyplývá, že 42 % příjemců otevře e-mail právě kvůli jménu odesílatele. Předmět považuje za rozhodující 34 % příjemců, zbylých 24 % přečte e-mail, protože je upoutá preheader.

 

Chcete poradit v oblasti e-mail marketingu? Kontaktujte nás na e-mail info@fameless.cz nebo telefonní číslo +420 724 312 432.

 

Zdroje:

6 Shocking Myths About Subject Lines

 

Nejnovější příspěvky