Zlepšení použitelnosti webu
Řídíme se citátem Steva Kruga „Nenuťte uživatele přemýšlet“
Zjistit víceKrok 1.: Analýza
Web a e‑shop pod drobnohledem
Kvalitní analýza je nezbytná pro efektivní práci při dlouhodobé optimalizace pro vyhledávače (SEO) a pro vzrůstající návštěvnost organického vyhledávání v Seznamu a Googlu.
Analýza návštěvnosti webové stránky nebo e‑shopu odpoví na otázky:
- kdo jsou a kdo by měli být návštěvníci webu
- odkud se na web dostávají a odkud naopak nepřicházejí
- jak se na stránkách návštěvníci chovají, co je zajímá a odkud nejvíce odcházejí
- jak zvýšit míru konverzí stránky vzhledem k návštěvnosti
- který obor online marketingu je třeba posílit (SEO, PPC kampaně, sociální sítě atd.)
A/B testování
Vytvoříme různé varianty typových stránek webu. Následně je náhodně předložíme uživatelům, což nám umožní vyhodnotit, která varianta vede častěji ke splnění cíle a bude pro vás ideálním řešením.
Heatmapy
Analýza uživatelských cest pomocí heatmap s vizualizací kliků se zaměřuje na přímé chování návštěvníků stránek. Zjistíme, zda uživatelé upírají svůj zájem směrem k plnění cílů.
Nároky na dobrý web
V první řadě grafický design a informační struktura. A co dál?
Stránky musí být vystavěny s ohledem na cílovou skupinu a její specifika, zohledňuje se předpokládané zobrazovací zařízení i rychlost a stabilita aplikace. Důležitou roli sehrává obsahová náplň a struktura textů, vertikální řazení náplně webu a viditelnost obsahu nad přehybem každé stránky.
Bude-li naplněno zákazníkovo očekávání, na Váš web se opakovaně vrátí, což zvýší prodej i loajalitu zákazníků. Snadné orientace uživatelů vede k upevnění důvěry k provozovateli webu a tím i k posílení jeho značky.