Emotikony a předmět e-mailu: Ano, či ne?

Emotikony neboli smajlíci patří k trendům v komunikaci. Jsou často využívány ve zprávách v osobní sféře. Je ale dobré je zařadit do předmětů newsletterů? I zde platí, že méně znamená více. Není třeba se jim vyhýbat, ale o jejich užití přemýšlet. Prozradíme vám, na co si dát při zařazování emotikon do e-mailové komunikace pozor.

 

 

Tvář firmy

Komunikační kanály firmy by spolu měly korespondovat. Zvažte dopředu, jak máte postavený web a jak se před zákazníky prezentujete. Stejná opatření se pojí k samotnému produktu. Pokud jde o banku či úřad, zapojení veselých emotikon není vhodné. K vytváření seriózní nabídky srdíčka a zvířátka nepomohou. Pokud naopak cílíte na mladší uživatele a váš produkt a tón komunikace je hravý, dejte emotikonám šanci.

 

Kdo jsou vaši příjemci

Pro mladší publikum je užívání emotikon přirozenější, pokud cílíte na starší uživatele, je lepší se emotikonám vyhnout. Zamyslete se nad tím, jestli by váš typický zákazník smajlíky v předmětu uvítal, případně na vzorku příjemců takovou alternativu otestujte.

 

Propojení s tématem

K veselejším tématům se emotikony hodí, vánoční kampaně lze propojit s obrázky stromečků a dárků. Pokud ale prodáváte například léky či jiné citlivé produkty, určitě emotikony nezařazujte, mohli byste vaše zákazníky urazit.

Čitelnost dle zařízení

Chytré telefony, tablety i počítače si se smajlíky poradí. Pokud ale z výsledků analýz vyplývá, že vaši zákazníci užívají starší telefony, riskujete, že se nezobrazí nesprávně. Být na pozoru musíte být u některých mailových klientů. Obezřetnost se týká především starších freemailů a outlooků, které jsou v Čechách hojně využívané. Co si pod tím představit? Oblíbená „cenová bomba“, kde bombu nahradí příslušná emotikona, nemusí velkému počtu příjemců vůbec dávat smysl. Nenahrazujte emotikonami slova, ale pouze jimi doplňujte sdělení. Jinak se lehce přihodí, že vaše předměty nikdo nepochopí, a proto ani neotevře.

 

Jak přidáte emotikony?

Způsobů, jak užívat emotikony, je hned několik. Uživatelé prohlížeče Chrome mohou přidat přímo do prohlížeče rozšíření Emoji, odkud si smajlíky zkopírujete. Na internetu však existuje celá řada možností, jak vkládat ikony do předmětu e-mailu.

 

 

Emotikony ANO, či NE?

Řekli jsme si, na jaká úskalí si dát při zařazení emotikon do předmětu e-mailu pozor a v čem tkví naopak jejích přínos. Na straně pro stojí jednoznačně fakt, že se jedná o nejčtenější e-maily. Naopak proti hovoří čísla potvrzující, že se zároveň nejvíce příjemců i odhlašuje. Emotikony mohou dráždit spamfiltery a ne všechny prohlížeče si poradí s jejich zobrazením. I tak se jedná o rozvíjející nástroj, kterým můžete příjemce nalákat i odradit.

Naše rada na závěr? Zkuste emotikony zařadit, ale určitě to s jejich využitím nepřehánějte. Mohly by způsobit více škody než užitku.

 

Jak vytvořit předmět? Sepsali jsme pro vás 11 tipů, díky kterým se naučíte vytvářet atraktivní předměty a zvýšíte open rate vaší rozesílky.

 

Chcete poradit v oblasti e-mail marketingu? Kontaktujte nás na e-mail info@fameless.cz nebo telefonní číslo +420 724 312 432.

 

Zdroje:

https://litmus.com/blog/emoji-support-in-email-can-your-subscribers-see-them