Často máte více nápadů a jen horko těžko se rozhodujete, který zvolit? Vyberte ten, který povede k nejúspěšnější kampani. Jak toho docílit? Za A i za B je správně – odpovědí je A/B testování.
A/B testování (A/B split-run testing) je metoda, díky které zhodnotíte účinnost více variant téhož marketingového nástroje. Vytvoříte několik testovacích variant – A a B, a každou z nich zobrazíte vzorku uživatelů. Úspěšnější varianta poté poputuje do vlastní kampaně.
A/B testování využijete při rozhodování o lepším banneru, předmětu newsletteru apod. Ještě před investováním do kampaně zhodnotíte, která varianta zaujme vaše zákazníky, a docílíte tak maximálního konverzního poměru. Po vyhodnocení testu pracujete s konkrétními čísly. Rozhodování není závislé na pocitech, ale přesné analýze.
Testování a e-mailové kampaně
Při plánování e-mailových rozesílek můžete díky A/B testování snadno vyhodnotit, jaký obsah či grafiku zvolit. Kde konkrétně se v e-mail marketingu vyplatí otestovat efektivnější variantu?
- Předmět kampaně
- Preheader (text vedle nebo pod předmětem)
- Jméno odesílatele
- Bannery či fotografie
- Čas odeslání
- Tlačítka Call to action
Chtěli byste se o plánování e-mailových kampaní dozvědět víc? Sledujte náš blog a posílejte vašim příjemcům zprávy, které budou skutečně číst.
Chcete poradit v oblasti e-mail marketingu? Kontaktujte nás na e-mail info@fameless.cz nebo telefonní číslo +420 724 312 432.
Zdroje:
https://litmus.com/help/analytics/what-is-ab-testing/
Nejnovější příspěvky
- A/B testování v e-mail marketingu Listopad 16, 2018
- Emotikony a předmět e-mailu: Ano, či ne? Listopad 16, 2018
- 11 tipů, jak na atraktivní předmět e-mailu Listopad 16, 2018