A/B testování v e-mail marketingu

Často máte více nápadů a jen horko těžko se rozhodujete, který zvolit? Vyberte ten, který povede k nejúspěšnější kampani. Jak toho docílit? Za A i za B je správně – odpovědí je A/B testování.

A/B testování (A/B split-run testing) je metoda, díky které zhodnotíte účinnost více variant téhož marketingového nástroje. Vytvoříte několik testovacích variant – A a B, a každou z nich zobrazíte vzorku uživatelů. Úspěšnější varianta poté poputuje do vlastní kampaně.

A/B testování využijete při rozhodování o lepším banneru, předmětu newsletteru apod. Ještě před investováním do kampaně zhodnotíte, která varianta zaujme vaše zákazníky, a docílíte tak maximálního konverzního poměru. Po vyhodnocení testu pracujete s konkrétními čísly. Rozhodování není závislé na pocitech, ale přesné analýze.

 

 

Testování a e-mailové kampaně

Při plánování e-mailových rozesílek můžete díky A/B testování snadno vyhodnotit, jaký obsah či grafiku zvolit. Kde konkrétně se v e-mail marketingu vyplatí otestovat efektivnější variantu?

  1. Předmět kampaně
  2. Preheader (text vedle nebo pod předmětem)
  3. Jméno odesílatele
  4. Bannery či fotografie
  5. Čas odeslání
  6. Tlačítka Call to action

 

Chtěli byste se o plánování e-mailových kampaní dozvědět víc? Sledujte náš blog a posílejte vašim příjemcům zprávy, které budou skutečně číst.

 

Chcete poradit v oblasti e-mail marketingu? Kontaktujte nás na e-mail info@fameless.cz nebo telefonní číslo +420 724 312 432.

 

Zdroje:

https://litmus.com/help/analytics/what-is-ab-testing/